Het begin van een reis! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Peeters - WaarBenJij.nu Het begin van een reis! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anouk Peeters - WaarBenJij.nu

Het begin van een reis!

Blijf op de hoogte en volg Anouk

24 Oktober 2014 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal.

We zijn goed aangekomen hier in Suriname! Hieronder een kort verhaaltje van onze eerste dag.
Half 5 ging de wekker al. Opstaan, kleren aan en de auto in naar Schiphol, samen met pap, mam, Ted en Gerrie. Nog even snel een broodje met warme chocomel op Schiphol en dan dat moeilijke moment van afscheid nemen. Iedereen even knuffelen. Nog een paar foto's en dan die bagage afgeven. Nu kwam mijn lieve nichtje Milou nog even aangerend, ook haar nog een laatste knuffel. Nog een laatste keer zwaaien en door de douane.
Na uurtje wachten konden we dan het vliegtuig in. Spannend! Het was namelijk mijn eerste keer vliegen. Best een leuke ervaring! 9 uurtjes in het vliegtuig en dan aangekomen op het benauwd warme Suriname (volgens onze huisgenoten was het nu zelfs nog redelijk fris, haha). In de rij voor de douane (2 uurtjes..), koffers ophalen en opzoek naar de man met onze naam op het bordje. Op weg van het vliegveld naar Paramaribo hebben we ons de ogen uitgekeken. Wat een verschil! Overal zitten mensen buiten, lopen langs de wegen, fietsen midden over de weg. Mooie grote huizen, maar ook huizen die op instorten leken te staan. Toch wel heel anders dan ik me had voorgesteld.
Na een uur rijden kwamen we aan bij ons huisje voor de komende drie maanden. Erg mooi allemaal! Sleutels gekregen, en maar direct die airco aan. Kennis gemaakt met onze huisgenoten en gelijk een rondleiding van ons huisje. Daarna koffers uitgepakt en onszelf wakker gehouden tot 22.00 nieuw tijd (dus 3.00 's nachts voor ons gevoel). Om zo een beetje in het nieuwe ritme te komen.
Natuurlijk weer direct onder de muggenbulten, wel geteld in een kwartier al 6. Nu maar hopen dat geen van hun het virus bij zich draagt, anders worden we ook nog ziek. Gelijk aan het smeren gegaan met DEET, en dat leek wel iets te schelen.
Vandaag gaan we Paramaribo een beetje verkennen op de fiets. Ben benieuwd!

Liefs, Anouk

Bedankt voor alle lieve berichtjes, ik kan helaas niet meer bijhouden op wie ik allemaal gereageerd heb.. haha.

  • 24 Oktober 2014 - 16:33

    Anita Nooyen:

    Hoi Anouk,

    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Ik hoop dat jullie een erg leuke tijd tegemoet gaan en zal je berichten zeker regelmatig gaan lezen.
    Een heel avontuur, daar in het verre Suriname.

    Groetjes, Anita

  • 25 Oktober 2014 - 06:00

    Oda Vermeulen :

    Hoi Anouk,
    Leuk om jouw verslag te lezen.

    Wat een andere wereld is dat he.
    En dan vandaag op de fiets Paramaribo verkennen, superleuk!
    Ik ga vandaag maar niet fietsen, misschien laat ik me nog vervoeren per fiets!
    Gisteravond ook al in een bromfiets-taxi gezeten, met koffer en al.
    Van het centraal station in Jakarta naar mijn hotel. Een kort, maar toch spectaculair ritje.

    Fijn weekend nog Anouk!
    En werk ze, maandag, op de leukste afdeling van het ziekenhuis!

    Groetjes,
    Oda


  • 27 Oktober 2014 - 12:41

    Grootvader Vermeulen:

    Hallo Anouk,
    Met plezier je eerste verslag gelezen. Ik hoop, dat de muggen je geen blijvende last hebben bezorgd.
    Het is wel byzonder voor mij, dat ik nu vanuit Indonesië (van Oda) en vanuit Suriname, de reiservaringen kan volgen.
    Wens je 'n mooie stage-tijd toe. En zie uit naar je ziekenhuis-belevenissen!
    Groetjes,
    Grootvader Vermeulen.

  • 27 Oktober 2014 - 18:14

    Anouk Peeters:

    Een hele beleving hier in paramaribo inderdaad. Maar dar zul jij ook wel hebben daar in Indonesië ofniet Oda?

    En tot nog toe hebben de muggen nog geen blijvende last bezorgd. Maar ik krijg er wel flinke jeukende bulten van. Maar ook die gaan wel weer voorbij. Hopelijk krijg ik geen last van het chikungunya virus, wat hier wel een beetje heerst onder de muggen. Maar dat heeft mij gelukkig nog niet getroffen.

  • 02 November 2014 - 16:53

    Tante Door:


    Anouk leuk dat we zo nog eens wat kunnen horen van jou ik hoop dat je een mooie tijd zult hebben daar .

    ik hoop deze week nog eens wat telezen van je verblijfdaar zo blijven bij en hoef ik niet steets et vragen aan je oma


    groetjes je tante

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 06 Okt. 2014
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 6303

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2014 - 31 December 2014

Drie maanden in Suriname

Landen bezocht: